Voor een onderneming is het ontzettend belangrijk dat er sprake is van naamsbekendheid onder de doelgroep, of naamsbekendheid in het algemeen. Het lastige van naamsbekendheid of zichtbaarheid is dat zodra het er is, je het ook vast moet houden. Het contrast met het publiek is ook groot omdat juist deze zichtbaarheid zich natuurlijk moet laten verschijnen bij mensen. Wanneer het duidelijk wordt dat een bedrijf alles op alles zet om maar gezien te worden, kan dat afschrikken. Een voorbeeld van een subtiele manier om zichtbaarder te worden is zorgen dat je snel gevonden kan worden in de zoekresultaten op een zoekmachine. Je hebt zelf als gebruiker niet door dat hier een strategie achter zit en juist daardoor ben je geneigd om snel een link aan te klikken. Voor de meeste bedrijven werkt dit ontzettend goed.
Gepersonaliseerde spullen
De zichtbaarheid van een bedrijf ligt in het verlengde van branding. En branding wilt eigenlijk zeggen dat je het verhaal van je onderneming vorm gaat geven door middel van een website, ontwerp, huisstijl (hieronder meer over de huisstijl) en over het concept dat helder moet worden. Een manier om de branding visueel en behapbaar te maken voor mensen is om gebruikt te maken van gepersonaliseerde spullen. Merchendise kan je zien als een manier om lopend reclame te maken, zelf hoef je niet te lopen, dat doen anderen eigenlijk. Bij Flaske kun je een gepersonaliseerde waterfles laten maken. Als je hier gebruik van maakt met de naam van je bedrijf en de flessen uitdeelt of ze verloot door minder van een winactie, heb je opeens een groep mensen met een item waarop de naam van jouw bedrijf staat. Het is een hele subtiele maar directe manier om jezelf te laten zien.
Meer marketing
Marketing heb je absoluut nodig als je naam wilt maken. De strategie die voor jouw onderneming bepaalt kan worden kan een enorm effect hebben op je bereik. Dit komt vooral doordat een strategie gericht is op de doelgroep, waardoor onder de doelgroep je zichtbaarheid enorm zal groeien als de strategie goed uitgevoerd wordt.
Goede huisstijl
En last but not least, je wilt eruit springen, opvallen. Je wilt dat mensen bij het zien van jouw huisstijl denken: wauw, dat zijn vette kleuren! Kleuren hebben veel invloed op de eerste indruk, dus wanneer je dit goed doet, sta je meteen al een paar stappen voor. En je kunt bijvoorbeeld die kleuren terug laten komen in een waterfles van Flaske.