Hier moet je op letten bij het huren van een kantoor

0
123

Wanneer je een tijdje aan het ondernemen kom je vanzelf misschien op het punt waarbij je overweegt om een kantoorpand te nemen. Super leuk, maar ook een beetje spannend! Je kan een pand zowel huren als kopen. Aangezien het je eerste pand is en de zaken nog alle kanten op kunnen gaan is het verstandiger om te beginnen met huren. Maar ook bij huren komen veel dingen kijken. In dit blog vertellen we je waar je op moet letten bij het huren van een eigen pand. 

Locatie

De locatie van je kantoor is een heel belangrijk aspect. Je wil natuurlijk goed bereikbaar zijn, het liefst met de auto en het openbaar vervoer. Op deze manier kunnen klanten en eventueel nieuwe werknemers je goed bereiken. Hierbij is het ook belangrijk om te kijken of er voldoende parkeerplekken zijn. 

Verzekering

Het hebben van een eigen kantoorpand brengt helaas ook wat risico’s met zich mee. Zo kan het zijn dat er een keer wordt ingebroken, of dat er een brand uitbreekt. Daarom is het belangrijk dat je je goed laat verzekeren. Mocht er een keer wat vervelends gebeuren dan zorg je dat de kosten niet te hoog zullen oplopen met een goede verzekering.Daarnaast kan je er ook voor kiezen om beveiligingscamera’s op te hangen. Dit kan er voor zorgden dat er minder snel wordt ingebroken. Bij camerabeveiliging.nl kan je kiezen voor camera beveiliging inclusief installatie. Op deze manier hoef je je na de aanschaf van je camera geen zorgen meer te maken over de camera installatie

Huurprijs en aanvullende kosten

Wanneer je een bedrijfspand gaat huren betaal je maandelijks huur. De prijzen per kantoorpand kunnen heel erg verschillen. Onder andere de locatie en de oppervlakte hebben een grote invloed op de hoogte van de maandelijkse huur. De huur is een grote kostenpost, maar verkijk je niet op deze prijs. Er komen namelijk nog extra kosten bij kijken. Het is beter om naar de totaalprijs van deze kosten te kijken. Denk aan kosten zoals borg, servicekosten en eventuele reiskosten die je zelf maakt om op kantoor te werken. Het is verstandig om deze kosten even op een rijtje te zetten.

Deze drie punten zijn belangrijk om over na te denken bij het kiezen van een kantoor. Zoals je ziet komt er best veel bij kijken en moet je veel dingen afwegen. Het is aan te raden om hier lekker de tijd voor te nemen. Neem rustig de tijd en verdiep je goed in alle punten die belangrijk voor jou zijn. Zo kan je een weloverwogen beslissing maken.